خانه فرهنگ و هنر افغانستان | Afghanistan Culture & Arts House

«روز جهانی پناهنده | همایش روز ملی موسیقی افغانستان»

گزارش رادیو کابل ۱۳۵۴

همایش روز جهانی پناهنده در مشهد برگزار شد.

همزمان با روز جهانی پناهنده همایشی تحت عنوان وطن مهر، ۳۰ خرداد/جوزا ۱۴۰۱ در تالار شهر مشهد توسط اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی، کمیساریای سازمان ملل متحد در مشهد و تشکل‌های افغانستانی مقیم مشهد برگزار شد.

در این مراسم که برنامه‌هایی از جمله سخنرانی مسئولین، موسیقی زنده، نقاشی، اهدای جوایز به برگزیدگان مسابقات فرهنگی و هنری مهاجرین و نمایش ورزشی اجرا شد، بنیاد امیرخسرو بلخی سهم فعالی در اجرای این برنامه‌ها داشت.

سپس از برگزاری نمایشگاه فرهنگی و هنری دستاوردهای مهاجرین یاد شد که از تاریخ ۲ تا ۹ سرطان ۱۴۰۱ به مدت یک هفته در بازار ملل مشهد ادامه داشت.

بنیاد امیرخسرو بلخی در نمایشگاه وطن مهر به مناسبت روز جهانی پناهنده اولین همایش روز ملی موسیقی افغانستان را با هدف زنده‌نگه‌داشتن هنر موسیقی که در افغانستان ممنوع شد برگزار کرد.

در طول برگزاری این نمایشگاه، مسئولین دولتی ایران، مسئولین سازمان‌های بین‌المللی، شخصیت‌های برجسته فرهنگی، ادبی، هنری، ورزشی، رسانه‌ای، سینمایی و دیگر اقشار جامعه مهاجر و ایرانی بازدید کردند و حمایت خود را از نام‌گذاری روز ملی موسیقی افغانستان اعلام کردند.

این همایش همزمان با اختتامیه نمایشگاه روز پناهنده، با اجرای برنامه موسیقی توسط هنرمندان بنیاد امیرخسرو بلخی به مناسبت سالروز تولد استاد سرآهنگ به پایان رسید.

اشتراک‌گذاری در

فیسبوک
توییتر
وتس‌اپ
ایمیل
تلگرام